Передумови, перебіг та наслідки анексії Криму Росією і проблематика захисту прав кримськотатарського народу

Опубліковано 25.05.2021 Переглядів: 254

“Коли чужинці приходять у ваш дім,
Вони вбивають вас,
Але кажуть, що невинні…
…Ви вкрали мою юність,
Забрали у мене мою країну.
Ми могли б побудувати майбутнє,
Де люди були б вільними,
Могли б жити і кохати у найщасливіший час.
Наш час.
Де ваше серце?
Піднімися, людство!
Ви вважаєте себе богами,
Але ж усі помирають.
Не рвіть мою душу,
Наші душі…”
                Джамала “1944”

25 травня 2021 р. учні 9-Б класу разом із модераторкою “кіноклубу Docudays UA при Львівській середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №44 ім. Т.Г. Шевченка” Максименко Л.Я. переглядали та обговорювали документальний фільм Елін Йонссон «Боротьба Джамали».

Ми віримо, що кримським татарам повернуть їхній дім!

 

Відгуки:

  • Мені важко сказати,  які  відчуття переважають найбільше після перегляду фільму «Боротьба Джамали». Сум через анексію Криму переплівся із радістю та гордістю за Джамалу. Вона своїм виступом на Євробаченні заявила усьому світові не лише про геноцид депортації кримських татар у 1944 році, а й про Україну, як державу нескорених серцем людей.

Олена Мокряк, учениця 9-Б класу

  • Мені сподобався фільм, вразила щирість Джамали, проте враження двоякі. З одного боку мене лякає те, що люди перетерпіти стільки болю, а з другою – розумію, що цей біль був недаремний…

Юлія Запотічна, учениця 9-Б класу 

  • Мені було боляче. Хотілося плакати. Але слова пісні «1944» Джамали дуже сильні і надихають до того, щоб ніколи не здаватись.

Софія Жукевич, учениця 9-Б класу 

  • На мою думку, цей фільм варто і потрібно показувати сучасним підліткам. Він перезавантажує свідомість. Щодо мене, то я дізналася про Джамалу трохи більше. Раніше знала її лише як співачку.               

Анастасія Ружицька, учениця 9-Б класу 

  • Під час перегляду мене охопив сум… Проте я захоплений роботою режисерки Елін Йонссон. Фільм «Боротьба Джамали» – якісна документалістика.

Богдан Василів, учень  9-Б класу

  • Теми війни, геноциду, депортації та анексії завжди стараюся подавати учням делікатно.

Уважно спостерігаю за їхніми поглядами, жестами, словами і мовчанням. Подумки їх обнімаю, коли вони посеред фільму опускають очі і заглиблюються у свої роздуми. Не тривожу тієї глибини, стишую голос. Бо часто очі дітей говорять більше, ніж їхні слова. І ця «розмова» – безцінна…

Показ фільму «Боротьба Джамали» влучно поєднався нам у часі з цьогорічним конкурсом «Євробачення» і травневими днями пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу. Ностальгія. Сум. Надія…

Під час перегляду дев’ятикласники уважно вдивлялися в кожен кадр, схрещували руки, коли їх переповнював сум, мімікою висловлювали своє обурення проти нісенітниць російських ЗМІ щодо Джамали, а особливо проти встановлення пам’ятника «зеленим чоловічкам». Їх дивувало, як і чому таке може відбуватися у наш час.

Мене також вразив цей фільм. Мені також болить Крим і Україна…

Любов Максименко, модераторка клубу

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial